Budapeszt 2017

Dnia 29 marca bieżącego roku (dla tych co myślami są gdzieś indziej 2017 roku) nasza dzielna grupa wyruszyła do Krakowa. Pewnie zastanawiacie się, dlaczego taka dzielna,a jak nie trudno i tak się poskarżymy. Bowiem nasz kierownik Paweł zostawił nas na pastwę losu w Połańcu, ,,bo Politechniki mu się zachciało”- tak nam powiedziano. W drodze do krakowskiego smogu dowiedzieliśmy się  o strasznej rzeczy: Szymon nie wziął swojskiej kiełbasy! Ale spokojnie jakieś ,,papu” w plecakach mieliśmy.  Klasy technikalne wybrały się do Pragi, a my? Przecież nie do Krakowa zwiedzać dworzec, wybraliśmy się do Budapesztu. W końcu Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki! -rzecz jasna żartujemy! Pogoda była piękna jak dotarliśmy, nawet z Małgorzaty stała się miła Małgosia. Żyjemy w przekonaniu,że to przez te pyłki w powietrzu- wszystkie rośliny kwitły jak za jakaś namową. Pierwszego dnia pobytu dostaliśmy prezent w formie obiadu. Nie byle jakiego! Przez 2 godziny mogliśmy jeść do woli. Rzecz jasna zwiedziliśmy prawie wszystko w Budapeszcie. Oprócz pewnej góry, byliśmy zbyt głodni (to była pora na kolację!) i zmęczeni, a jak wiadomo zmęczone dzieci to kapryśne dzieci. Drugiego dnia zwiedzaliśmy muzea. W jednym z nich było olbrzymie koło (coś dla Kuby!), ale na szczęście po naszym wyjściu stało nienaruszone, tak jak całe Muzeum Elektrotechniki. Drugie, jakie odwiedziliśmy, wyceniło robienie zdjęć na 600 forintów- mimo wszystko widok przyrodniczych eksponatów pozostanie nam w pamięci. Jedną noc spędziliśmy w hotelu o wysokim standardzie- nie ukrywamy był naprawdę super i czuliśmy się w nim świetnie.

Podróż minęła nam bardzo szybko i komfortowo- oczywiście jechaliśmy pożegnalnie z LuxExpressem. My również Panie Zyngierze nie żałowaliśmy sobie gorących napojów!
1 kwietnia cali i zdrowi wróciliśmy do Połańca.
Chcemy się pochwalić ,że jest to trzeci wyjazd zagraniczny, który zorganizowaliśmy. Odwiedziliśmy takie miasta jak Bratysława, Wiedeń, Berlin i oczywiście Budapeszt. Projekt, w którym uczestniczymy ,,Klasa naukowo-turystyczna”, jest realizowany skrupulatnie , co widać po naszych wyjazdach!
Bardzo dziękujemy za pomoc w organizacji wyjazdu Urzędowi Miasta i Gminy w Połańcu, Zarządowi Banku Spółdzielczego w Połańcu oraz Przedsiębiorstwu Budowlano- Produkcyjnemu „POLPRZEM” w Połańcu. Bez Państwa wkładu nasz wyjazd nie byłby możliwy!

Zespół podróżników z klasy 2A Liceum Ogólnokształcącego w Połańcu wraz z opiekunami- panią Ulą Górską i panem Krzysztofem Kazberukiem
Tekst: Paulina Sałaga

Więcej zdjęć w galerii

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz sie wiecej jak je wylaczyc Tutaj..

Akceptuje cookies na tej stronie