Powrót z Brukseli

Powrót  Brukseli ... z tarczą, czyli skuces uczniów w Brussels Innova.

W dniach 13-15.11.2014r. odbyły się Światowe Targi Wynalazczości, Badań Naukowych i Nowych Technik „Brussels Innova” – oczywiście nie mogliśmy przerwać naszej kilkuletniej „tradycji” więc śladami naszych starszych kolegów wzięliśmy udział w tym wydarzeniu.Razem z nami (Jakub Zyngier, Joachim Jakubas, Grzegorz Koper oraz Marcin Markowski) na targach obecni byli nasi promotorzy Beata i Mariusz Zyngier. Tradycję podtrzymaliśmy nie tylko samą obecnością - każdy z nas dał z siebie wszystko prezentując nasze dwie prace „Stop and… be alive - a safe railway crossing” oraz „Foolproof Sensor’’, co zaowocowało zdobyciem medali, ale o tym poźniej…

Zanim przedstawimy przebieg targów należy przybliżyć nasze prace. Praca Jakuba (Bezpieczny przejazd kolejowy) zapewnia poprawę bezpieczeństwa na niestrzeżonych przejazdach kolejowych poprzez sygnalizację nadjeżdżającego pociągu. Urządzenie Joachima, Grzegorza oraz Marcina (Niezawodny czujnik) służy do wykrywania oraz informowania o wszelakich usterkach czujnika oraz jego zasilania.

W środę o godzinie 5:00 pełni pozytywnej energii wyruszyliśmy z Połańca w kierunku krakowskiego lotniska „Balice”. Zarówno droga oraz odprawa minęła szybko i sprawnie - pomimo, że w naszym bagażu znajdowało się charakterystycznie wyglądające urządzenie przeznaczone na wystawę nikt z pracowników lotniska nie miał najmniejszych zastrzeżeń co do celów posiadania Foolproof Sensor’a. Lot Boeingiem 737 na lotnisko w Charleroi trwał około dwóch godzin, jednak niesamowite widoki z okienka samolotu dostarczały nam niezapomnianych wrażeń, które niepozwalały nam się nudzić.  Pierwszym punktem naszego pobytu w Brukseli było odwiedzenie hali BRUSSELS EXPO w celu zapoznania sięz budynkiem oraz pomocy przy przygotowaniu stanowisk wystawowych. Następnie udaliśmy się do w hotelu ApartHotel Welness. Hotel w 100% spełniał nasze ‘surowe’, wymogi dając nam możliwość zrelaksowania się przed pierwszym dniem targów.W czwartek około godzinny 10:00 wszyscy znajdowaliśmy się na hali targowej. Każdy z nas odczuwał niezmierną chęć dorównania naszym poprzednikom i zdobycia nagrody. Duch walki powodował, że wszyscy dawaliśmy z siebie wszystko podczas prezentacji naszych projektów zagranicznym jurorom. Pierwsze dwa dni (czwartek i piątek) były najbardziej pracowite oraz wymagały od nas dużego zaangażowania i wkładu pracy w atrakcyjną prezentację naszych projektów. Bardzo dobre przygotowanie merytoryczne oraz znajomość języka angielskiego sprawiły, że jurorzy chętnie słuchali o funkcjach oraz zastosowaniu naszych prac. Piątkowy dzień uatrakcyjniła nam wizyta w Parlamentarium  czyli interaktywnym centrum znajdującym się w Parlamencie Europejskim.Wieczorami mogliśmy ochłonąć spacerując ulicami Belgii oraz podziwiając atrakcje jak  Atomium czyGrand-Place i wiele innych.

Sobota była mniej stresującym dniem, ponieważ wszyscy jurorzy odwiedzili nasze stanowiska w poprzednich dniach. Pomimo tego w dalszym ciągu dawaliśmy z siebie wszystko prezentując prace uczestnikom targów oraz innym widzom. Targi Brussels Innova nie tylko dały możliwość zaprezentowania naszych prac, ale również pozwoliły na poznanie wielu interesujących projektów innych wynalazców.

Uwieńczeniem targów Brussles Innova było rozdanie nagród… Wszyscy byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni, ponieważ nasze nazwiska zostały wyczytane i poproszono nas o odebranie medali. W kategorii ‘’Open’’ (nie tylko młodzi wynalzacy, ale również naukowcy, przedsiębiorcy oraz studenci z 20 państw) ZDOBYLIŚMY AŻ DWA MEDALE! SREBRO dla Jakuba oraz BRĄZ dla Joachima, Grzegorza oraz Marcina.
Do Polski wracaliśmy bardzo zadowoleni, ponieważ takie wyróżnienie na tle projektów z różnych państw bardzo dużo znaczy. Po raz kolejny nasze prace czyli projekty uczniów szkoły średniej pobiły niejedną pracę doświadczonych naukowców, z czego jesteśmy bardzo dumni.

Joachim Jakubas

Serdecznie dziękujemy za wsparcie:
- Panu Grzegorz Orawiec - dyrektorowi Departamentu  Polityki Regionalnej Urzędu  Marszałkowskiego  Województwa  Świętokzyskiego.- Panu Kazimierzowi Kotowskiemu -  członkowi  Zarządu Województwa
- Panu Adamowi  Jarubasowi  - marszałkowi  województwa świętokrzyskiego
- Panu Czesławowi Siekierskiemu – europarlamantarzyście z województwa świętokrzyskiego
- Zarządowi  Kopalnii  i Zakładów Chemicznych  Siarki "Siarkopol" S.A
- Pani Marii Barbarze Haller de Hallenburg – prezes EUROBUSINESS – HALLER oraz Fundacji Haller Pro Inventio
- całej niezwykle sympatycznej i profesjonalnej ekipie firmy HALLER - Zarządowi Powiatu Staszowskiego i dyrekcji Zespołu Szkół

Specjalne podziękowania za wspólną pracę przed i w trakcie targów w Brukseli dla:
- PanaKrzysztofa Wojcik–kierownika Biura Regionalnego Województwa Świętokrzyskiego w Brukseli
- profesjonalnej i niezwykle symatycznej całej załodze firmy HALLER.
Fototelacja z wyjazdu w galerii...

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz sie wiecej jak je wylaczyc Tutaj..

Akceptuje cookies na tej stronie