Projekt „Poznajmy się w Portugalii” zakłada rozwój kompetencji kluczowych uczniów poprzez realizację podstawy programowej w ciekawy i innowacyjny sposób. Nauka w portugalskiej szkole wśród rówieśników zagadnień takich jak matematyka, język angielski będzie miała pozytywny wpływ na rozwój potencjału i zdobywanie nowych praktycznych umiejętności naszych uczniów. Planowanie, przygotowanie i realizacja mobilności spowoduje rozwój umiejętności językowych i interpersonalnych uczniów i przyczyni się do zwiększenia świadomości kulturowej.
Nauka w nowym środowisku, nawiązanie nowych znajomości będzie mieć dla uczniów szczególne znaczenie i odegra ważną rolę w przyszłości podczas decydujących wyborów edukacyjnych i życiowych.
Uczestnikami naszego projektu jest 30 uczniów Technikum w Połańcu (2 grupy po 15 uczniów). Tematyka projektu jest zgodna z podstawą programową z przedmiotów: matematyka i język angielski. Ciekawa forma realizacji mobilności w zakresie przedmiotów to szansa na pozyskanie nowych narzędzi do prowadzenia zajęć oraz zwiększenie motywacji uczniów do pracy.
Dodatkowym atutem jest wzrost prestiżu szkoły na lokalnym rynku.
Najważniejszymi celami naszego projektu są:
- dla uczniów: rozwój potencjału, zdobycie nowych praktycznych umiejętności w szczególności językowych, rozwinięcie umiejętności prawidłowego funkcjonowania w grupie, budowanie relacji międzyludzkich opartych na poszanowaniu innych kultur i wartości.
- dla szkoły i nauczycieli: zaadoptowanie nowych narzędzi do prowadzenia zajęć, realizacja podstawy programowej w ciekawy sposób, wzrost prestiżu szkoły na lokalnym rynku edukacyjnym, poszerzenie sieci kontaktów międzynarodowych, innowacje pedagogiczne z przedmiotów ogólnych.
Projekt nasz przestrzega zasady zrównoważonego rozwoju, w trakcie rekrutacji i na każdym etapie realizacji mobilności oraz zapobiega wszelkim formom dyskryminacji. Przygotowany Regulamin Rekrutacji kładzie szczególny nacisk na promowanie równego dostępu i włączenia społecznego.
Uczniowie poprzez udział w projekcie rozwiną i poszerzą swoje kompetencje kluczowe.