BOMBOWA BRUKSELA

W dniach 18 - 22 listopada uczestniczyliśmy w Światowych Targach Wynalazczości, Badań Naukowych i Nowych Technologii Brussels Innova. Zgodnie z kilkuletnią już tradycją nasza szkoła brała udział w tej prestiżowej imprezie. Wraz z nami na wystawie obecny był nasz promotor Mariusz Zyngier.

W Brukseli zaprezentowaliśmy naszą pracę o nazwie „Control Socket”. Nasze urządzenie dzięki zastosowanym czujnikom umożliwia  automatyzacje pracy urządzeń, umożliwia także sterowanie głosowe i stanowi także dodatkowe zabezpieczenie przed zwarciem. W targach uczestniczyli także absolwenci naszej szkoły  Joachim Jakubas, Grzegorz Koper i  Marcin Markowski. Ich praca to Blood Analyser. Jest to tanie w produkcji urządzenie umożliwiające szybkie określenie grupy krwi poszkodowanego.

W środę o godzinie 5:00, pomimo wczesnej pory, pełni dobrego humoru i z pozytywnym nastawieniem wyruszyliśmy w kierunku lotniska „Balice” w Krakowie. Podróż przebiegła szybko i sprawnie. Po odprawie i kontroli wsiedliśmy do Boeinga 737 lecącego w kierunku lotniska Charleroi. Ponieważ to nasz pierwszy lot samolotem pojawił się lekki stresik. Podróż trwała ok. 2 godzin, lecz niesamowite widoki z okna samolotu nie powalały nam się nudzić przez ten czas. Po przylocie do Brukseli odwiedziliśmy halę Brussels Expo, aby zapoznać się z budynkiem i pomóc w przygotowaniu stanowisk wystawowych. Następnie udaliśmy się do hotelu Wellness Apartament . Spełniał on nasze wymagania w 100%, mogliśmy w nim wypocząć po podróży i targach. Dzień zakończyliśmy wyjątkowo uroczystą kolacją w Przedstawicielstwie Rzeczypospolitej Polskiej przy Unii Europejskiej, na której spotkaliśmy m.in. byłego premiera Jerzego Buzka. Jedliście kiedyś parfait jogurtowy z  rakami, wędzonego dorsza na musie z jabłek z chrzanem?… a my tak! Okazją było 10 lecie PolSCA (Polish Science Contact Agency).

W czwartek o godzinie 10:00 byliśmy już na targach. Włożyliśmy dużo wysiłku aby atrakcyjnie zaprezentować nasz projekt zagranicznym jurorom. Bardzo pomogło nam wcześniejsze przygotowanie merytoryczne i znajomość języka angielskiego. Staraliśmy się dorównać naszym poprzednikom. Wieczorem zostaliśmy zaproszeni  na spotkanie i kolację w Ambasadzie Polskiej.
Piątek rozpoczęliśmy od zwiedzania Parlamentarium, czyli interaktywnej wystawy o Parlamencie Europejskim. Następnie zwiedzaliśmy budynek Paramentu Europejskiego i spotkaliśmy się z europeseł Różą Thun. Po tych atrakcjach ponownie stawiliśmy się na wystawie aby prezentować naszą prace kolejnym jurorom. W sumie nasz projekt był oceniony przez 19 ekspertów z różnych krajów. Wieczorami mogliśmy zrelaksować spacerując ulicami Brukseli oraz podziwiać atrakcje takie jak Grand-Place, Atomium, czy pomnik Mannekena.

Sobota nieoczekiwanie okazała się dniem wolnym, gdyż w nocy został ogłoszony w Brukseli alarm terrorystyczny więc ze względów bezpieczeństwa nie mogliśmy wybrać się na targi i rozdanie nagród. Dzień ten spędziliśmy w hotelu, oglądając filmy i niecierpliwie czekając na ogłoszenie wyników konkursu. I wreszcie są wyniki i nasza wielka radość. Trud i wysiłek jaki włożyliśmy w przygotowanie i zaprezentowanie pracy zaowocował zdobyciem przez nas i naszych starszych kolegów medali. Nasze urządzenie zdobyło srebrny medal. Praca Joachima, Grzegorza oraz Marcina zdobyła złoty medal i nagrodę specjalną Stuwarzyszenie Wynalazców Francuskich. To już kolejny sukces naszego technikum na targach w Brukseli.
W niedziele wczesna pobudka, szybkie pakowanie i powrót. Zmęczeni i bardzo zadowoleni, o 15 wylądowaliśmy w Krakowie.
Autorzy: Piotr Urban i Marcin Rędziński

PODZIĘKOWANIA
Joachim Jakubas, Grzegorz Koper i  Marcin Markowski prezentowali swoją prace na stoisku Eurobusiness Haller (w nagrodę za zwycięstwo w Ogólnopolskim Konkursie Młody Wynalazca)
Piotr Urban i Łukasz Rędziński prezentowali wynalazek na stoisku Ambasady RP jako reprezentacja województwa świętokrzyskiego.
Dziękujemy serdecznie:
- marszalkowi Adamowi Jarubasowi za wsparcie Urzędu Marszałkowskiego poprzez dzialania Departamentu Polityki Regionalnej dyrektora Grzegorza Orawca i podleglemu mu biura regionalnego województwa w Brukseli,
- Panu Krzysztofowi Wójcik (kierownikowi  Biura Regionalnego Województwa Świętokrzyskiego w Brukseli) za profesjonalizm, organizację pobytu a w szczególności za wsparcie organizacyjne w trudnych chilwach (po ogłoszeniu najwyższego stopnia alarmu bombowego).
- dyrekcji szkoły i zarządowi Starostwa Powiatowego w Staszowie za sfinansowanie udziału.
- sympatycznej załodze Eurobusiness Haller za możliwość udziału oraz perfekcyjną organizację.
 Mariusz Zyngier

Opis wynalazków:

Srebrny medal - kategoria Młody Wynalazca
Piotr Urban, Łukasz Rędziński (uczniowie IV klasy Technikum Elektronicznego)
Inteligentne gniazdko jest gotowe do wykorzystania w praktycznie każdym środowisku. Ma bardzo szeroki rynek potencjalnych zastosowań od domów rodzinnych po hale produkcyjne. Służy ono do kontroli czasu pracy urządzenia zależnie od wielu czynników (temperatury pomieszczena, wilgotności, ...) , dzięki czemu ograniczy ono udział człowieka przy kontroli i sterowaniu urządzeń oraz zwiększy jego dokładność. "

Złoty medal + nagroda specjalna - kategoria Młody Wynalazca
Joachim Jakubas, Grzegorz Koper, Marcin Markowski (absolwenci Technikum Elektronicznego 2015) obecnie studenci I roku WAT, Politechnki  Krakowskiej i AGH
Blood Analyser to urządzenie umożliwiające określenie grupy krwi w bardzo szybkim tempie. Analizator może znaleźć zastosowanie w karetkach pogotowia ratunkowego oraz ze względu na niski koszt produkcji może trafić do szpitali i innych placówek, których nie stać na zakup bardzo drogiej aparatury medycznej. W przyszłości nasze urządzenie pomoże ratować ludzi w najbiedniejszych państwach  świata.
Dzięki urządzeniu ratownicy medyczni będą mogli prawie natychmiastowo poznać grupę krwi osoby poszkodowanej oraz po kilku minutach po wypadku poinformować szpital o potrzebnej grupie krwi. W przypadku braku krwi w szpitalu będzie możliwe wcześniejsze rozpoczęcie ewentualnego poszukiwania wymaganej grupy krwi.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz sie wiecej jak je wylaczyc Tutaj..

Akceptuje cookies na tej stronie