Uczniowie klas matematyczno – informatycznych LO w Połańcu wśród najlepszych uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski- młodych matematyków, chemików, fizyków i informatyków.
3 czerwca 2016 r. w sali audytoryjnej Centrum Dydaktyki AGH odbyło się uroczyste zakończenie IX edycji Ogólnopolskiej Olimpiady „O Diamentowy Indeks AGH” (www.diament.agh.edu.pl) i VIII edycji Konkursu „Zobaczyć matematykę” (www.zobaczycmatematyke.pl). Wzięli w nim udział zwycięzcy Olimpiady i Konkursu oraz ich nauczyciele-opiekunowie, pośród nich Tomasz Michalski z klasy III a LO i Wojciech Filipowicz z klasy II a LO. Jest to niewątpliwie wielki zaszczyt dla szkoły ale również potwierdzenie poprawności działań szkoły podejmowanych w celu stworzenia bardzo dobrych warunków dla rozwoju zdolności i pasji młodych, ambitnych ludzi, którzy decydują się na naukę w LO w Połańcu.
Tomasz Michalski - uczeń klasy III a Liceum Ogólnokształcącego w Połańcu został laureatem III stopnia IX Ogólnopolskiej Olimpiady „O Diamentowy Indeks AGH” z dwóch przedmiotów: matematyki i fizyki. Wraz z tytułem laureata uzyskał on indeks AGH . Tomek znalazł się w gronie uczniów, którzy uzyskali tzw. „podwójny indeks”, czyli tytuł laureata z dwóch przedmiotów. Rok temu a więc jeszcze w klasie drugiej liceum, wziął udział w etapie centralnym VIII Ogólnopolskiej Olimpiady „O Diamentowy Indeks AGH” zdobywając tytuł finalisty VIII Ogólnopolskiej Olimpiady „O Diamentowy Indeks AGH” z matematyki.
Trzystopniowa Ogólnopolska Olimpiada „O Diamentowy Indeks AGH” realizowana jest w zakresie czterech przedmiotów: matematyki, fizyki, chemii i geografii z elementami geologii. Olimpiada objęta jest patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych CERN w Genewie. Laureaci tej Olimpiady są przyjmowani na studia w AGH z pominięciem procedury rekrutacyjnej. IX edycja Olimpiady „O Diamentowy Indeks AGH” osiągnęła rekordową liczbę uczestników - do rywalizacji w I etapie przystąpiło 2660 uczniów.
W trakcie nauki w LO w Połańcu Tomasz zgromadził na swym koncie jeszcze inne sukcesy, m.in. :
- I miejsce w Świętokrzyskim Matematycznym Maratonie Maturalnym 2015/2016 uzyskując 100% punktów w etapie finałowym,
- I miejsce w konkursie Arystoteles w 2015r w kategorii matematyczno-fizycznej,
- I miejsce w konkursie Arystoteles w 2016r w kategorii matematyczno-fizycznej.
Wojciech Filipowicz z klasy II a LO w Połańcu za pracę pt. „Superkwadryki” zajął II miejsce w ogólnopolskim konkursie „Zobaczyć matematykę”. Częścią pracy jest gra „Superkwadryki” przygotowana przez Wojtka. Warto podkreślić, że Wojtek w ubiegłym roku szkolnym uzyskał w tym konkursie wyróżnienie za pracę „Powierzchnie stopnia drugiego”.
Konkurs „Zobaczyć Matematykę” został zainicjowany w 2009 roku na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od roku 2014 organizowany jest przez Akademię Górniczo-Hutniczą im. Stanisława Staszica w Krakowie. Patronat nad wydarzeniem objął Zarząd Województwa Małopolskiego, opiekę medialną sprawuje Gazeta Wyborcza, a sponsorem głównym jest Ericpol. Celem konkursu „Zobaczyć Matematykę” jest propagowanie matematyki za pomocą szeroko dostępnych narzędzi komputerowych, jakimi są przeglądarki internetowe i oprogramowanie niekomercyjne. Uczestnik konkursu powinien przygotować samodzielnie stronę w języku HTML bądź PHP z użyciem grafik lub animacji, wykorzystując wyłącznie powszechnie dostępne niekomercyjne oprogramowanie i technologie. Tematem pracy powinna być wizualizacja zagadnienia związanego z matematyką, przedstawiona w atrakcyjny sposób, ułatwiający zrozumienie prezentowanych treści dzięki wykorzystaniu środków technicznych.
Podczas uroczystości Prorektor AGH ds. Kształcenia, prof. dr hab. inż. Andrzej Tytko, gratulując uczestnikom i ich opiekunom sukcesów zaprosił do wspólnego projektu Wiedza – Pasja - Więź, w którym studenci, pracownicy naukowi oraz absolwenci Akademii Górniczo-Hutniczej prezentują trzy wymiary, tworząc unikatową sieć doświadczeń i relacji, w szczególności jest to tworzenie przyszłościowych rozwiązań, odkrywanie niesamowitych zjawisk, zdobywanie nowych umiejętności, satysfakcja, jaką przynosi stosowanie wiedzy w praktyce, radość płynąca z realizowanych pasji, poznawanie wartościowych ludzi, którzy inspirują do działania.